maanantai 9. joulukuuta 2013

Update!

Terpparallaa!

Viime viikko oli mulle aika erikoinen kaiken kaikkiaan, hyvällä tavalla:)

1.) koristeltiin mun ensimmäinen amerikkalainen joulukuusi! Ja niinkuin aiemmin oon jo kertonu niin täällä nää juhlat otetaan paljon innokkaammin vastaan, mut samalla tosi vakavasti. Munlaiselle joulufriikille tää on unelma koska kaupat on siis enemmän kuin täynnä joulutavaraa, musiikkia kaikuu kaikkialla ja kaikki asiat muistuttaa joulua tavalla tai toisella!:) mm. Kotona meillä on neljä joulukuusta!!!! Okei...ne ei oo aitoja tai mtn hirmuisoja, mutta sitä suuremmallakin syyllä ne koristellaan kunnolla! Alakerrassa meillä on valkonen joulukuusi pinkeillä, sinisillä ja vihreillä koristeilla:D!! Huomaa kuinka joulu lähestyy...
Ainiin! Joululahjoja oon ostellu ja saanu kotoolta jo muutaman...sain kotoolta aivan ihanan paketin, missä hapankorppua, salmiakkia ja jenkkipurkkaa. Joulukalenteri ja -lahjat! Hirmuiset kiitokset kotiin ^^ 
Pelkkiä joulunamuja...nam...

2.) Perjantaina myös juhlittiin itsenäisyyspäivää! 96vuotta...sen kun täällä kertoo niin johan ne alkaa nauraa kun ymmärtää kuinka nuori meijän maa on!:D pari tahvoo on ihmetelly et missä suomi on ollu 97v sitten...
Tää on myös ensimmäinen vuosi jolloin en ole suomessa laulamassa maamme-laulua tai polttamassa kynttilöitä. Kotona kun oon ollut niin tietysti oon ollut ylpeä, mutta vasta nyt 17vuoden jälkeen, arvostan kaikkea sitä mitä Suomi on ja, että mä oon Suomesta.  En mä normaalisti näin patrioottinen ole, mutta kun ei omaa kotia nää vuoteen niin alkaa arvostaa niitä ihan pienimpiäkin asioita, vaikka itsenäisyyspäivä onkin vähän isompi. Tea, joka on parhaillaan Coloradossa vaihtarina sanoi näin: 

"Neljän kuukauden aikana oon opetellut elämään vieraassa kulttuurissa. Vaikka Suomi ja USA on länsimaita, eroja löytyy ja paljon, niinkun oon tänne kirjotellutkin. Tänä aikana mun ympäristö on muuttunut, mutta myös mun suhtautuminen siihen. Musta on tullut paljon suvaitsevaisempi ja kiitollisempi, mutta arvot on myös muuttuneet. Arvostan perhettä ja yhteistä aikaa enemmän, mutta mikä eniten on muuttunut, on arvostus Suomea kohtaan. 

Meidän maa on kyllä jotain ainutlaatuista. Se tiedetään että koulutus on ihan eri tasoa, mutta esim yleiset asenteet, tavat ja muut asiat myös. Kuvitelkaa kun ei pääsis neljään kuukauteen saunaan! Alkaa olla jo vähän tuskaista... Kotiruokaa on ikävä, ja julkista liikennettä. Eniten kaipaan kuitenkin vettä ja maisemia." 

Miten sitten 6.12 vietin? Koulussa lauloin kuorotunnin aikana maamme-laulun (en muille hyvänen aika!!!), muutin taustakuvaks myös siniristilipun ja illalla poltin kynttilän. Aiemmin illalla (3.)) koulun jälkeen mä kauheella kiireellä kiiruhdin cheerleading harjotuksista, koska 15min jälkeen oli suuntana yliopiston pienet tanssiaiset joihin mentiin host-äidin kaa (töissä siellä). Tietysti pukeuduttiin nätteihin mekkoihin ja syötiin oikein sivistyneesti:) SUOMEEN TANSSIAISIA! 

Huomenna onkin mun ensimmäinen peli eli siis varsity koripallo pelaa ja mä meijän 10 henkisessä cheerleading squadissa:) jäiks!! Kuvia myöhemmin!:)

Hirmuisesti haleja kaikille ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti